Ticker

6/recent/ticker-posts

10 Tahun Setia Tunggu Dia, Sekali Rupanya Jadi Jodoh Kakak

 


Matlamat hidup kita di dunia adalah untuk mengejar reda Allah. Perkahwinan bukanlah penanda aras kualiti hidup seseorang di sisi Allah. Namun, perkahwinan boleh menjadi wasilah menggapai reda.


Jodoh adalah urusan takdir yang telah ditentukan oleh Allah SWT. 




Di Indonesia, seorang wanita terasa dikhianati oleh keluarga sendiri apabila kekasih hatinya dirampas oleh kakak kandungnya sendiri. 


Kejutan Awal 2023, teman lelaki jadi suami kakak kandung sendiri.

@jodohnya57k

aku percaya yg namanya jodoh tapi bisakah tidak secepat ini misalnya beri aku waktu sebentar untuk menguatkan diri atau setidaknya dari pihak keluargaku (orangtua) mengerti perasaan ku, pahami sedikit rasa sakit ku,tidak akan lama kok tapi seenggaknya aku tidak mengobati luka sendiri, rangkul aku kuatkan aku bukan malah kalian seperti sengaja membiarkan aku sedih sendirian

♬ Usik - Feby Putri
@jodohnya57k

mau nyerah tapi siapa yg peduli, mau teriak mereka tuli akan jeritan bodohku, mau nangis juga tidak akan ada yg kesihan, apalagi minta di ngertiin itu hanya membuat mereka tertawa, mau iklas rasanya berat, bukn mau munafik tapi namanya ga sebentar dan udah nemenin dr istilah kata makan nasi putih tanpa ikan cuman pake kerupuk pas uda makan nasi pake ikan malah, ah tau lah

♬ suara asli - Bayangan Semu
Orang tua sikit pun tidak faham perasaanku. 



Menerusi rakaman yang dimuat naik, individu bernama Khaira ini hanya mampu tahan rasa sedih sewaktu menghadiri majlis persandingan kakaknya. 


Bukan tidak percaya soal jodoh, sebaliknya dia kecewa apabila tiada seorang pun ahli keluarga yang fikir tentang perasaannya tatkala melihat bekas teman lelaki naik pelamin bersama wanita lain.


Sehingga kini, Khaira masih belum dapat ikhlaskan dirinya untuk terima realiti pahit tersebut. Mana tidaknya, 10 tahun mereka berkenalan sekali rupanya lelaki itu menjadi jodoh kakaknya pula. Bahkan jikalau boleh, dia mahu pergi jauh daripada seluruh keluarga untuk rawat hatinya yang telah berduka lara.


Post a Comment

0 Comments