Ticker

6/recent/ticker-posts

Sudah tiga tahun arwah Abam meninggal dunia dan baru sekarang dia datang nak tengok keadaan rumah? - Ali Puteh

 


Pelawak, Ali Puteh, akan membincangkan bagaimana untuk membayar jumlah bayaran RM60,000 kepada isteri Allahyarham Abam Bocey, Siti Norhidayah Mohd Ali atau Hidayah, yang telah ditentukan oleh mahkamah sebelum ini secara ansuran.


Ali memberitahu bahawa proses pembayaran masih sedang dalam perbincangan antara peguamnya dan peguam Hidayah.


"Saya sudah memberitahu peguam bahawa saya bersetuju membuat bayaran ansuran kepada balu arwah dengan duit saya sendiri.


"Peguam saya juga sudah menghantar surat mengenai perkara itu kepada peguam balu arwah tetapi pihak mereka masih belum memberi maklum balas berkaitan bayaran ansuran itu," katanya kepada Harian Metro.


Ali mengatakan hal tersebut saat ditanya tentang hantaran video di Instagram Hidayah yang memintanya mempercepatkan pembayaran RM60,000 sebagaimana diperintahkan oleh pengadilan sebelumnya.


Pada 18 Februari tahun lalu, Majlis Sesyen memerintahkan Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dan tiga anggota keluarganya untuk membayar RM60,000 kepada Hidayah karena mengeluarkan kata-kata yang mengaibkan wanita itu di Instagram dua tahun yang lalu.


Ketika ditanya tentang kunci rumah Abam yang diminta oleh Hidayah, Ali mengatakan bahwa dia tidak dapat menyerahkan rumah tersebut kepada Hidayah karena rumah itu masih dalam proses tuntutan faraid.


"Hidayah yang menguruskan tuntutan faraid membabitkan pembahagian harta arwah dan ia masih belum selesai," katanya.


Dalam pada itu, Ali turut menafikan dakwaan Hidayah mengatakan keadaan rumah itu terbiar.


Menurut Ali, rumah itu kini dijaga oleh adiknya yang tinggal sementara di situ sehingga kes tuntutan faraid selesai.


"Saya kesal bila dia membuat hantaran video dan memburukkan nama saya dan keluarga. Sudah tiga tahun arwah Abam meninggal dunia dan baru sekarang dia datang nak tengok keadaan rumah?" katanya.


Ali berkata, dia juga tidak diberitahu mengenai kedatangan Hidayah ke rumah itu.


"Dia datang ke rumah Abam dengan dua kereta bersama peguam secara mengejut dan tidak memaklumkan perkara itu kepada saya mahupun peguam.


"Rumah tidak berkunci pun dan dia datang pada hari kami keluar bekerja dan mendakwa kami tidak melayannya?


Sedangkan rumah kakak saya hanya di belakang rumah itu," katanya yang berharap penjelasan ini dapat membersihkan namanya dan keluarga.


Sebelum ini, Hidayah membuat pemintaan melalui hantaran video di Instagram agar Ali mempercepatkan pembayaran sebanyak RM60,000.


Dalam video yang sama, Hidayah juga menyatakan kekecewaannya kerana kedatangannya bersama peguam ke rumah tersebut tampaknya tidak mendapat perhatian.


Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments