Ticker

6/recent/ticker-posts

Berpihak Kepada Yang Benar, Saya Restu Isteri Jadi Pencelah Dan Saksi - Yusof Haslam

 


Datuk Yusof Haslam menyokong keinginan isterinya, Datin Patimah Ismail untuk menjadi pencelah dan saksi dalam kes injunksi terhadap isteri kedua anaknya, Ira Kazar, yang didakwa melanggar perintah mahkamah, dengan berpihak kepada kebenaran.


Sebagai individu yang paling dekat dengan menantu pertamanya, Puteri Sarah, dan juga setelah melihat sendiri situasi rumah tangga insan yang mereka sayangi, Yusof yakin bahawa isterinya mempunyai alasan kukuh untuk berbuat demikian. Dalam keadaan seperti ini, penting bagi keluarga untuk menunjukkan sokongan dan mempertahankan nilai-nilai kebenaran dan keadilan.


“Isteri saya telah beritahu dan meminta keizinan untuk beri keterangan selaku pencelah bagi kes tuntutan yang dikemukakan Sarah kepada pihak ketiga.


“Saya akur dengan kehendaknya kerana dia lebih tahu apa yang berlaku dalam rumah tangga Sarah dan Syamsul, tambahan pula dia yang berada di rumah sepanjang tempoh itu.


“Kami bukan mahu menyebelahi sesiapa tetapi andai anak kami terkhilaf, tentu kami berpihak kepada yang benar. Salah tetap salah, sekali pun darah daging sendiri,” katanya kepada Kosmo! Online.


Pada 7 Mac yang lalu, Puteri Sarah mendedahkan bahawa ibu Syamsul bersedia untuk menjadi pencelah dan saksi bagi pihaknya dalam kes petisyen perintah injunksi antara dia sebagai isteri pertama dan isteri keduanya, Faghira Fatini atau Ira Kazar, 27. 


Ini berikutan permohonan Syamsul untuk mencelah dalam kes tersebut yang difailkan melalui peguam Azahir Nasir dari Tetuan Azahir Surianie & Azizan Ariff pada 21 Februari yang lalu.


Walaupun Syamsul dituduh memukul isterinya, Yusof hanya mahu menyerahkan semuanya kepada pihak yang berkenaan dan enggan memberikan komen mengenai kes ini yang kini sudah memasuki peringkat mahkamah. 


Beliau hanya berharap agar tiada lelaki yang berani menyakiti mana-mana wanita.



“Saya tak boleh ulas lanjut. Dua-dua saya sayang, itu anak, ini menantu. Cuma doa yang mampu saya bersama isteri tadahkan semoga semua ini berakhir dengan baik.


“Percayalah tiada ibu bapa yang mahu melihat rumah tangga anak-anaknya berantakan. Tidak mungkin ada,” katanya lagi.


Beberapa hari lalu ibu Syamsul  mencuri perhatian ramai apabila memuat naik hantaran di InstaStory memaparkan gambar anaknya di muka depan sebuah akhbar dengan titipan ayat  menyentuh hati.


Dalam hantaran itu, Patimah meminta anaknya pulang ke pangkal jalan dengan lagu Rapuh nyanyian asal penyanyi Indonesia, Opick sebagai latar.


“Hidupmu hampir hancur! Pulanglah ke pangkal jalan. Sudah jauh tersesat. Pintu kami sentiasa terbuka untukmu. Allah juga Maha Pengampun,” tulisnya. – KOSMO! ONLINE

Post a Comment

0 Comments